- Rozmawiamy o najważniejszej, pod każdym względem gałęzi transportu w Europie, o szczególnym znaczeniu dla małych i średnich przedsiębiorstw – powiedział prof. Bogusław Liberadzki, wiceprzewodniczący Parlamentu Europejskiego podczas debaty na temat transportu w UE 17 kwietnia 2017 r.
- Pod adresem Komisji są wyrażane duże pretensje . Po pierwsze, bezczynności kiedy wprowadzano „milelock” i tzw. „prawo Macrona”. Po drugie, że Komisja podchodzi w sposób obojętny w stosunku do przedsiębiorstw tzw. „nowej Europy”, które odnoszą sukces na rynku europejskim - podkreślił Liberadzki.
- Jest nieukrywane odczucie, że przewoźnicy z Europy, tej „nowej”, nie mieli prawa osiągnąć sukcesu i teraz muszą być ukarani a Komisja się na to godzi – dodał i zwrócił się bezpośrednio do KE - Chciałbym bardzo prosić, aby Komisja zaczęła być Komisją, abyśmy zaczęli stosować metody wspólnotowe. Zacznijcie po prostu odpowiadać za transport drogowy w Europie, w przeciwnym razie mamy wielkie sytuacje konfliktowe – przestrzegł prof. Liberadzki.